Reklamáciu je možné zaslať poštou na adresu kamennej
predajne t.j. Mateja Bela 73, 010 15 Žilina. K vybaveniu reklamácie
budeme potrebovať doklad preukazujúci, že ste tovar zakúpili na stránkach
e-shopu drogerik.sk (postačí aj číslo objednávky alebo číslo
faktúry).
Reklamačný formulár je na stiahnutie na konci tejto
stránky.
Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady, záruka,
reklamácie)
1. Ak ide o vadu tovaru, ktorú možno odstrániť, má kupujúci
právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný
vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
2. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu
tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým
predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo
závažnosť vady.
3. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť
vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
4. Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá
bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci
právo na výmenu tovaru alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie isté práva
prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci
nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád
tovar riadne užívať.
5. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na
primeranú zľavu z ceny tovaru.
6. Predávajúci poučil kupujúceho o jeho právach, ktoré mu
vyplývajú z ust. § 622 Občianskeho zákonníka (bod 8.1. až 8.3. týchto
obchodných a reklamačných podmienok) a právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 623
Občianskeho zákonníka (bod 8.4. až 8.5. týchto obchodných a reklamačných
podmienok) tak, že umiestnil tieto obchodné a reklamačné podmienky na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a kupujúci mal
možnosť si ich prečítať v čase pred odoslaním objednávky.
7. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v zmysle platných
predpisov SR a kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť u predávajúceho alebo u
určenej osoby. Informácie o určených osobách a servisných miestach pre záručný
a pozáručný servis sú uvedené na zadnej strane záručného listu alebo ich
poskytne predávajúci kupujúcemu na požiadanie telefonicky alebo prostredníctvom
e-mailu.
8. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný
poriadok predávajúceho, teda čl. 8 týchto obchodných a reklamačných podmienok.
Kupujúci bol riadne oboznámený s reklamačným poriadkom a informovaný o
podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno
reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1
Zákona v čase pred uzavretím kúpnej zmluvy tak, že umiestnil tieto obchodné a
reklamačné podmienky na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho
a kupujúci mal možnosť si v čase pred odoslaním objednávky prečítať ich.
9. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený
kupujúcim od predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej
stránke elektronického obchodu predávajúceho.
10. Kupujúci má právo uplatniť si počas záručnej doby u
predávajúceho zodpovednosť za vady tovaru zakúpeného u predávajúceho, za ktoré
zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo predávajúci.
11 Ak tovar vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť
reklamáciu v prevádzkarni predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona tak,
že doručí tovar do prevádzkarne predávajúceho a doručí predávajúcemu prejav
vôle kupujúceho uplatniť si svoje právo podľa bodov 8.1. až 8.5. týchto
obchodných a reklamačných podmienok (ďalej len „Oznámenie o uplatnení
reklamácie“) napr. vo forme vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie,
ktorý je umiestnený na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho. Predávajúci odporúča tovar pri jeho zasielaní na reklamáciu
poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. Kupujúci je povinný v
Oznámení o uplatnení reklamácie pravdivo uviesť všetky požadované informácie,
najmä presne označiť druh a rozsah vady tovaru; kupujúci zároveň uvedie, ktoré
zo svojich práv vyplývajúcich z ust. § 622 a 633 Občianskeho zákonníka
uplatňuje. Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu aj u osoby oprávnenej výrobcom
tovaru na vykonávanie záručných opráv (ďalej len „určená osoba“). Zoznam
určených osôb je uvedený v záručnom liste alebo ho kupujúcemu zašle na jeho
žiadosť predávajúci.
12. Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa dá
doručiť predávajúcemu začína dňom, kedy sú splnené kumulatívne všetky
nasledujúce podmienky:
a) doručenie Oznámenia o uplatnení reklamácie
predávajúcemu,
b) doručenie reklamovaného tovaru od kupujúceho
predávajúcemu alebo určenej osobe,
c) doručenie prístupových kódov, hesiel a pod. k
reklamovanému tovaru predávajúcemu, ak sú tieto údaje nevyhnutné na riadne
vybavenie reklamácie;
13. Ak je predmetom reklamácie tovar, ktorý sa nedá
objektívne doručiť predávajúcemu alebo ktorý je pevne zabudovaný, kupujúci je
okrem splnenia podmienok podľa bodov 8.12 písm. a) a c) týchto reklamačných a
obchodných podmienok povinný poskytnúť všetku potrebnú súčinnosť na vykonanie
obhliadky reklamovaného tovaru predávajúcim alebo treťou osobou určenou
predávajúcim. Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa nedá objektívne
doručiť predávajúcemu alebo ktorý je pevne zabudovaný začína dňom, kedy bola
vykonaná obhliadka tovaru podľa prvej vety. Ak však predávajúci alebo ním
určená tretia osoba napriek poskytnutej potrebnej súčinnosti zo strany
kupujúceho nezabezpečí vykonanie obhliadky v primeranej lehote, najneskôr však
do 10 dní od doručenia Oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu,
reklamačné konanie začína dňom doručenia Oznámenia o uplatnení reklamácie
predávajúcemu.
14. Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu
potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej
predávajúcim, napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný
presne označiť reklamované vady tovaru a ešte raz poučí spotrebiteľa o jeho
právach, ktoré mu vyplývajú z bodu 8.1. až 8.3. týchto obchodných a
reklamačných podmienok (ust. § 622 Občianskeho zákonníka) a právach, ktoré mu
vyplývajú z bodu 8.4. až 8.5. týchto obchodných a reklamačných podmienok (ust.
§ 623 Občianskeho zákonníka). Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom
prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o
uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie
doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s
dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí
doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným
spôsobom.
15. Kupujúci je oprávnený rozhodnúť sa, ktoré zo svojich
práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje a zároveň
je povinný bezodkladne informáciu o svojom rozhodnutí doručiť predávajúcemu. Na
základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a
ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje je predávajúci alebo určená osoba
povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona ihneď,
v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v
odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie
stavu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po
určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci alebo určená osoba reklamáciu
vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr.
Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie. Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ
právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.
16. Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12
mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu
zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného
autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska
určenej osoby (ďalej len “odborné posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok
odborného posúdenia nemôže predávajúci od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov
na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru.
17. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch
od uzavretia kúpnej zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu
vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci
zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak kupujúci tovar zašle na odborné posúdenie
určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného
posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené
náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak
kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú
vadu tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného
posúdenia tovaru záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu
uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené
na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené
náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
18. Záruka sa nevzťahuje na vady na ktoré bol kupujúci v
dobe uzatvárania zmluvy predávajúcim upozornený, alebo o ktorých s
prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel
vedieť.
19. Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť vadný tovar za
iný bezvadný tovar s rovnakými alebo lepšími technickými parametrami, ak to
kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
20. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru:
a) ak kupujúci neuplatnil svoje právo, týkajúce sa
zodpovednosti predávajúceho za vadu tovaru do konca záručnej doby tovaru,
b) ak je vadou tovaru mechanické poškodenie tovaru spôsobené
kupujúcim,
c) ak vada tovaru vznikla používaním tovaru
v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou intenzitou, vlhkosťou,
chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru,
d) ak vada tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním,
obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
e) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru nadmerným
zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými
v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami obvyklého používania tovaru,
f) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými
a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
g) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru náhodnou skazou
a náhodným zhoršením,
h) ak vada tovaru vznikla neodborným zásahom, poškodením
vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom
vyššej moci,
i) ak vada tovaru vznikla zásahom do tovaru k tomu
neoprávnenej osoby.
Ak zásielka nie je kompletná, resp. ak ide o zjavnú vadu,
ktorú kupujúci mohol zistiť kontrolou zásielky pri doručení tovaru a ktorú
neoznámil zástupcovi predávajúcemu v súlade s bodom 5.9 týchto reklamačných
a obchodných podmienok, neskoršie reklamácie tohto druhu bude možné uznať
len ak kupujúci preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase jeho
prevzatia kupujúcim.
21. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť
reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
a) odovzdaním opraveného tovaru,
b) výmenou tovaru,
c) vrátením kúpnej ceny tovaru,
d) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
e) písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného
plnenia,
f) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
22. Predávajúci je povinný o spôsobe určenia vybavenia
reklamácie a o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do
30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie osobne, prostredníctvom poskytovateľa
poštovej alebo kuriérskej alebo donáškovej služby. O výsledku vybavenia
reklamácie bude predávajúci informovať kupujúceho bezprostredne po ukončení
reklamačného konania telefonicky alebo e-mailom a zároveň mu bude spolu s
tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad o vybavení reklamácie.
23. Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa doručenia tovaru,
pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená záručná doba iná. Zasielané
produkty športovej výživy, potraviny v darčekových košoch a krmivá pre zvieratá
majú dobu minimálnej trvanlivosti viac ako 2 mesiace pred dátumom spotreby, v
prípade kratšej exspiračnej doby kontaktuje predávajúci kupujúceho telefonicky,
alebo e-mailom a zásielka je odoslaná iba so súhlasom kupujúceho.
24. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci
nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
25. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad,
na ktorom bude uvedená informácia o výmene tovaru, a prípadné ďalšie reklamácie
sa uplatňujú na základe kúpnej zmluvy a tohto reklamačného dokladu. V prípade
výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového
tovaru, ale iba na nový tovar.
26. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu, bude reklamácia
vybavená v závislosti od rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 8.15. týchto
reklamačných a obchodných podmienok nasledujúcim spôsobom:
a) predávajúci zabezpečí odstránenie vady, alebo
b) predávajúci vadný tovar vymení.
27. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu a kupujúci neurčí
bezodkladne podľa bodu 8.15. týchto reklamačných a obchodných podmienok, akým
spôsobom má byť reklamácia vybavená, predávajúci reklamáciu vybaví odstránením
vady.
28. Pokiaľ sa jedná o vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o
jednu viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet rôznych
odstrániteľných vád, ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako
bez vady, predávajúci vybaví v závislosti od rozhodnutia kupujúceho podľa bodu
8.15. týchto reklamačných a obchodných podmienok reklamáciu nasledujúcim
spôsobom:
a) výmenou tovaru za iný funkčný tovar rovnakých alebo
lepších technických parametrov, alebo
b) v prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu
tovaru za iný, vybaví reklamáciu vrátením kúpnej ceny za tovar.
29. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené v
Oznámení o uplatnení reklamácie a v potvrdení o uplatnení reklamácie tovaru
podľa bodu 8.14. týchto reklamačných a obchodných podmienok.
30. Pre účely reklamácie sa za viac krát opakovanú
odstrániteľnú vadu považuje výskyt jednej odstrániteľnej vady viac ako dva
krát.
31. Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych
odstrániteľných vád považuje výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných vád
súčasne.
32. Oprávnenie kupujúceho na uplatnenie reklamácie vady
tovaru je po tom, ako využil svoje právo a požiadal predávajúceho o odstránenie
vady tovaru podľa bodu 8.1. týchto reklamačných a obchodných podmienok
skonzumované a bez ohľadu na výsledok reklamácie bude prípadné opätovné
uplatnenie reklamácie tej istej jedinečnej vady (nie vady rovnakého druhu)
zamietnuté.
33. Ustanovenia čl. 8 týchto reklamačných a obchodných
podmienok výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa
uvedenú v ust. § 2 písm. a) Zákona.
Reklamačný formulár
drogerik.sk
Predávajúci
Erik Grülling, Baničova 3394/8, 010 15 Žilina, IČO:
51869624, DIČ: 1124388881
Reklamujúci:1
Meno, priezvisko, titul:
…………………………………………………………………………………………………….
Adresa bydliska: …………………………………………………………………………………………………………….
Telefónne číslo a e-mail:
………………………………………………………………………………………………….
Reklamovaný
tovar: Uveďte
dôvod reklamácie
- ………………………………………………….
…………………………………………………………..
Číslo faktúry: …………………………………………………………….. zo dňa
………………………………………..
Popis reklamovanej vady: ………………………………….
Preferovaný spôsob vybavenia reklamácie:
- Dodanie/výmena
tovaru - Vrátenie
kúpnej ceny kupujúcemu a vrátenie reklamovaného tovaru predávajúcemu
Prajem si vrátiť peniaze na bankový účet číslo IBAN:
………………………………………………………………
- Pokiaľ
reklamujúci odmieta uviesť osobné údaje (meno a priezvisko, kontaktné
údaje), právne dôsledky spojené s nedostatočnou identifikáciou osoby
reklamujúceho idú v tomto prípade výlučne na ťarchu reklamujúceho. - Označte
iba jednu z možností. Jedná sa iba o preferovaný spôsob vybavenia
reklamácie.
V ……………………………. dňa
………………..
Podpis zákazníka ………………………………………………